Thailand!!

Sitter just nu nere i lobbyn på vårat hotell här i Thailand, Hua hin. klockan är 10 i 9 på morgonen och det är ungefär 30 grader varmt. Har precis varit och käkat Frulle Buffe efter ett riktigt bra gympass nu på morgonen.

Träningen går faktiskt väldigt bra. Har hittat ett riktigt grymt gym och några bra Löp ställen så det går ingen nöd på träningen. Kör även Thai-massage på daglig basis så kroppen känner sig Fresh!

Dagarna går ungefär som hemma bara "lite" bättre. Träning, käka frulle, Sola, Käka thaimat, sola bada, vila på hotellet, träning, middag, shoppa.

Vi har varit på några utflykter så som ridit elefant, klappat tiger ungar kollat på apor. även varit ute och vandrat i grottor och berg. badat på coolaste stranden i världen osv. så allt är bra.

Hoppas ni inte fryser ihjäl hemma i sverige. så syns vi kanske snart.

Kram birre

JAJA

Ska bara rätta mig själv från mitt förra inlägg!

Det var min far som gjorde mig påmind att det ska inte vara ett skidläger i Florida i vår så klart!
var lite trött igår när jag lade ut inlägget. Det är helt enkelt ett vårläger som jag ska på i Florida.

Tack Pappa!!
Syns i morgon, då blir det Thailand!!

Erik

Dan före, dan före doppare dagen!

Ja snart är det dags för mig att åka till Thailand. Det har jag längtat efter väldigt länge. Ska bli riktigt skönt att få sig lite sol. Och kanske till och med lite färg på kroppen. I morgon ska vi se vad som händer. Det gäller att vara uppe så länge som möjligt så att man kan sova på planet!

Tror att jag ska ta med datorn. Det finns trots allt internet på hotellet.

Idag har jag varit i nyköping en liten stund. Jag var där för att lämna några kanoter som vi ska skicka iväg till Landslagets skidläger i Florida i vår. Jag kommer att vara där i 8 veckor för att ge allt på träningen och inte behöver tänka på något annat. Får hoppas att det kommer ge resultat 2011.

Idag känndes kroppen väldigt stark. på både paddelmaskinen och i gymmet.! Imorgon väntar yttligare ett gympass!

Annars så hörs vi från thailand!

Erik

2 dagar vila sen Thailand

Sitter hemma hos Saras Mamma utanför Hudiksvall och bara vilar. I går slutade skidlägret och sista lägret med Landslaget för detta året. Det har varit ett bra år med många bra läger. Hoppas det blir minst lika bra nästa år om inte bättre.

Nu ska jag bara vila i 2 dagar och, Ja kanske köra lite bålträning men inget major. Jag åker hem till vaxholm på måndag. På tisdag så ska jag köra ner några kanoter till Nyköping. De kanoter som ska i väg till Florida och vårlägret. Hoppas att jag får någon som åker med mig till Nypan.

På Torsdag bär det av till nya breddgrader och rättare sagt Thailand. Det ska bli riktigt skönt att komma bort med bara familjen och känna värmen igen. självklart kan jag inte hålla upp från träningen. Jag kommer att köra på hårt med Löpning och styrka. Men självklart kommer jag ha en bra semester.

Nu är det dags att vila vidare. hörs i veckan!

Snart slut.

Sitter och smälter maten som i dag bestod av Ungsbakad lax, Stuvad potatis och kesoröra. Mycket gott!
Dagarna har gått ganska fort här uppe i fjällen. Dagarna är tyvärr inte så långa. Solen går upp vid 9 och ner vid 2

Idag har vi varit ute på ett skidpass som för min del bestod av 6x 100m stakning. Riktigt jobbigt!! Ikväll är det gym och bålstabilitet på schemat även lite avslappning i ångbastun och poolen som finns på hotellet. I morgon så bär det av på Fjälltur. Ett uåterhämtningspass där det ingår trevligt sällskap och fin utsikt. det blir bra avslutning på detta skidläger. Får se om det blir något mer innan paddelsäsongen sätter igång.

Vi hörs!

Ps: snart dax för Thailand!

Erik

dag 2 och morgonen på dag 3

Dagarna rullar på ganska snabbt här i fjällen. I går så blev det, tro det eller ej lite skidåkning både på förmiddagen och på eftermiddagen. Det blev även ett gympass och en hel del frågesports spel på kvällen.
Nu har det äntligen börjat snöa här i Ramundberget så dom kanske kan öppna upp utförsåknings backarna i helgen. Dom skulle ha öppnat dem redan förra veckan med det har inte varit tillräckligt med snö.
Idag var det ganska segt att gå upp när klockan slog 20 över 7. Det var en jobbig träningsdag i går. Idag så har vi halvdags vila! men nu på morgonen så stundar det för 2x5km max. får se hur max det blir :). skidor är inte riktigt my cup of the.
Bra start har det varit på detta skidlägret i alla fall. Hoppas att det fortsätter lika "smärtfritt" om jag nu kan säga att det är det.
Hejdå hejdå!
Birre

Ramundberget dag 1

Sitter framför Christian svanquists dator, helt slut efter en dag i spåret.
Vi är ett gäng som har åkt upp på landslagets skidläger i Funäsdalen. Detta pågår från lördag till lördag. får sen hur länge jag orkar köra på hårt. Idag började vi med 2 timmar lugn stackning bara för att få in känslan. på eftermiddagen blev det stacknings sprintar och gym riktigt grymt!
I morgon så blir det mer sprint inspirerat i spåret och hoppas att dom har spårat bättre i morgon, Annars spårar jag hehe! dåligt skämt.
Nu ska jag tillbaka till soffan och kika lite på tv innan jag somnar.
Peace out!

Holla

Hej!

kom precis hem ifrån en väldigt trevlig vistelse hemma i karlskrona. Jag och min sambo Sara åkte ner med det som vanligt sen SJ i fredags. På lördagen var det en del förberedelser för att på Söndagen hälsa min far välkommen tillbaka till kyla i Sverige. Han har varit borta i 9 månader på utlands mission i Somalia.

I dag har jag också suttit på ett tåg i några timmar rättare sagt 7 timmar. Men det är ändå ganska trevligt att åka tåg. Så länge det finns kaffe så är jag nöjd.

I morgon så ska jag tillsammans med min träningskompis Petter Öström och några andra svenska duktiga sprinters till Bosön och göra fys tester. Detta specktakel kommer att pågå i 2 dagar. hoppas man är i form!