EM i Trasona

Nu har jag verit hemma från EM i två dagar. EM för mig blev sådär...

Jag och Petter Öström flög ner tillsammans med naprapaten Tomas Wissing tidigt på torsdag morgon 07:00 lyfte planet. vi landade i Oviedo kl 14 ungefär en hyfsat lång resa. kom fram till hotellet kl 4. hotellet vi bodde på var kanon ett fyr stjärnigt, ett år gammalt hotell, rena lyxen. Petter och jag bodde tillsammans i ett riktigt schyst rum.

När vi träffade landslags kaptenen bengt så fick jag reda på att det var jag som skulle bli fanbärare på invigningen eftersom jag var yngst i laget, tack alla för det. det var riktigt kul........eller?

dagen där på, fredag blev det en hyfsat sen uppgång för mig och petter eftersom vi inte skulle tävla på fredagen. det blev lite meck med kanoterna checka tävlingsplatsen och reka banorna inann start på lördagen. det blev även en del pingpong för oss. Tyvärr så blev det inte många vinster för mig i pingpongen petter han va lite vassare än mig på det, nämde jag att han har spelat i samma klubb som JO :P haha.
på kvällen rycktades de om att personer i laget hade blivit magsjuka och hade feber. som tur är så klarade jag och petter oss från det men min kära k2 partner blev riktigt dålig.

Lördagen var kommen och det var dax för att Rejsa. första loppet för mig startade på eftermiddagen kl 1540, försök k2 200 m. min kolega i kanoten kännde sig inte så pigg klagade på ont i ryggen och leder. dålig i magen å så. det känndes trisst. men vi körde i alla fall. loppet gick sådär vi var 4 i mål och gick vidare till semifinal. väl där så ville vi vara bland de 3 första för att gå till final. vi gav allt vi hade men det räkte inte ända fram det blev en b-final. så kan det gå när en av två inte mår bra och är sjuk. det blev tyvärr ingen b-final för oss Anders som jag paddlar med låg med väldigt hög feber och knappt kontaktbar. så det fick bli en final lös söndag för mig.

Det va kul att vara på plats i allafall. självklart vill man ju prestera men det är svårt när det blir som det blev. det kommer fler stora mästerskap det var ju trotsallt mitt första.





Jag och svenne efet försöket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0